Digitalna transformacija i revenue flywheel: vodič za CEO-e i poduzetnike


Kako izvršni direktori i poduzetnici mogu preobraziti svoje poslovanje kroz digitalne strategije? Zašto toliko mnogo tvrtki zapravo ne uspijeva potaknuti svoj rast? Imate li prave alate za uspjeh? Odgovore na ta, ali i druga pitanja nam u trećoj sezoni svoje kolumne donosi Andreja Fazlić.

Nova, treća sezona moje kolumne za čarter.hr-u upravo počinje. 
 
U prošloj sezoni, fokusirala sam se na predstavljanje i demistificiranje digitalne transformacije i revenue flywheel-a. O tome mi je namjera pisati i dalje, međutim već neko vrijeme mi se kao tema nameće jedno pitanje. A to je - zašto toliko mnogo tvrtki ipak ne uspijeva optimizirati svoje poslovanje i potaknuti rast.  
 
Ova tema otvara brojne aspekte razmatranja i pruža dubok uvid u temeljne izazove s kojima se suočavaju izvršni direktori i poduzetnici u suvremenom poslovanju. Kroz svoje profesionalno iskustvo koje obuhvaća rad s brojnim vlasnicima i direktorima malih i srednje velikih poduzeća, imam priliku svakodnevno svjedočiti kako digitalne tehnologije mogu potaknuti revoluciju u poslovanju
 
Digitalna transformacija, iako nudi brojne prednosti, put je ispunjen izazovima i zamkama. U tom kontekstu svjedočim i činjenici da mnogi rukovoditelji nisu svjesni prepreka koje stoje na tom putu rasta.  
 
Kako biste provjerili jeste li spremni za to putovanje i bolje se pripremili za njega, predlažem da razmislite o sljedećim pitanjima:  

Izdvajate li se među istima?  

Između ostalog, uspjeh vaše tvrtke ovisi i o tome kako i koliko se ističe u odnosu na konkurenciju.

Bitno je imati jasno definiranu i jedinstvenu ponudu (Unique Selling Proposition - USP) koja privlači kupce i stavlja vas korak ispred ostalih.

Ovo može biti inspirativna brend priča, inovativan proizvod, izuzetna usluga, jedinstveno korisničko iskustvo ili bilo koja druga karakteristika koja vas čini nezaboravnim u očima vaših kupaca.

 

Znate li postaviti ciljeve? 

Postavljanje realnih i ostvarivih ciljeva prihoda ključno je za vođenje i mjerenje uspjeha poslovanja.

Ovi ciljevi trebaju biti utemeljeni na realnoj analizi tržišta, vaših kapaciteta i povijesnih rezultata. Pritom je važno razmišljati ne samo o povećanju prihoda, već i o strategijama za zadržavanje i povećanje vrijednosti postojećih kupaca. 

Koliko vam novaca vam je potrebno da biste ostvarili svoje ciljeve? 

Vaš financijski plan za generiranje prihoda treba biti usklađen s vašim ciljevima.

To znači da trebate uložiti dovoljno sredstava u ključne aspekte poslovanja kao što su marketing, prodaja i korisnička podrška, da biste zaradili koliko ste planirali.

Ulaganje u ova područja treba biti strateško i ciljano, s fokusom na aktivnosti koje će donijeti najveći povrat investicije. 

Evaluirate li ono što radite? 

Redovito praćenje ključnih pokazatelja performansi, kao što su posjećenost web stranice, broj potencijalnih kupaca i stopa zatvaranja prodaje, omogućuje vam da razumijete kako vaše trenutne strategije funkcioniraju.

Ovo je osnova za identifikaciju područja gdje možete poboljšati učinkovitost i povećati prihode

Znate li kako vaš kupac kupuje? 

Razvijanje jasnog, učinkovitog i optimiziranog prodajnog procesa ključno je za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne kupce.

Ovo uključuje sve, od prvog kontakta do zatvaranja prodaje, i zahtjeva kontinuiranu evaluaciju i prilagodbe kako biste ostali relevantni i konkurentni. 

Imate li prave alate za uspjeh? 

Izbor pravih alata za podršku vašim marketinškim, prodajnim i korisničkim aktivnostima može značajno utjecati na vaše ostvarenje ciljeva.

Ovo uključuje alate za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), automatizaciju marketinga, analitičke alate i druge tehnološke resurse koji će optimizirati vaše poslovne procese i poboljšati iskustvo vaših klijenata
 

Razumijevanje i odgovaranje na ova pitanja može brzo otkriti jeste li spremni povesti svoju organizaciju na put uspjeha kroz digitalnu transformaciju i izgradnju revenue flywheel.  
 
Digitalna transformacija nudi iznimne mogućnosti za inovacije i rast u poslovanju.

Međutim, ona je više od puke tehnološke promjene; ona zahtijeva vizionarsko vodstvo, strateško planiranje, kulturu koja prihvaća promjene, razvoj digitalnih vještina, agilnost u planiranju i izvođenju, integraciju tehnologije s poslovnim strategijama, usmjerenost na kupca, učinkovito upravljanje promjenama i odlučivanje temeljeno na podacima. 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Pišete blog za svoj čarter? Evo što trebate znati.
Pišete blog za svoj čarter? Evo što trebate znati.

Kada čujete za digitalnu marketinšku strategiju i content marketing, na što pomislite? Zvuči kao nešto nedorečeno? Ali zvuči stvarnije kada kažemo da imamo način da postanete uspješan bloger za svoju čarter tvrtku? Idemo vidjeti što možete učiniti sa svojim blog postovima.

10 grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti)
10 grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti)

Kada govorimo o poslovnim profilima na društvenim mrežama, za sve tvrtke, pa tako i za čarter tvrtke, znamo svi kako se greške događaju. A kojih je to 10 najčešćih grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti, naravno)?

Novi val subvencija - savjeti za investitore u predsezoni
Novi val subvencija - savjeti za investitore u predsezoni

Ivica Žuro donosi “frišku” vijest iz Srednje Dalmacije - subvencije kamata na investicijske kredite se vraćaju, potičući poduzetničku inicijativu. Njegov ovomjesečni članak nam donosi savjete za pametno ulaganje, ali uz i savjetu obliku stare narodne poslovice: Nikad sva jaja u istu košaru.

Što je SEM i kako ga vaša čarter tvrtka može iskoristiti
Što je SEM i kako ga vaša čarter tvrtka može iskoristiti

Search Engine Marketing je odličan marketinški alat, ali i vaša prva linija komunikacije s potencijalnim gostima. Uz SEM, vaši oglasi se pojavljuju na vrhu tražilica kao što je Google, uz instant vidljivost i direktnu povezanost s vašom ciljanom publikom. Želite imati bolje oglase i efikasnije SEM kampanje? Saznajte kako.